یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ |۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 11, 2024
رضائی

حوزه/ معاون علمی حوزه علمیه خراسان به ارائه گزارشی از برگزاری دومین مدرسه تابستانه دارالعلم پرداخت و گفت: به‌منظور مستندسازی این مدرسه، تمامی محتواهای ارائه شده، در قالب ۵ جلد مطابق با ۵ مدرسه تهیه و منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی، به ارائه گزارشی از برگزاری شایسته دومین مدرسه تابستانه دارالعلم پرداخت و با بیان اینکه مدرسه تابستانه امسال تغییرات تحولی ارزنده‌ای داشت، گفت: امسال برنامه مدارس تابستانه با پشتوانه فکری و برنامه‌ای دقیق و منسجم پیش رفت.

وی با بیان اینکه در دومین مدرسه تابستانه دارالعلم بیش از ۱۸۰۰ نفر ثبت‌نام نموده و از این تعداد ۷۷۶ نفر نیز شرکت کردند، تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در کلاس‌ها عمدتاً حضور بالای ۷۰ درصدی داشتند که در پایان دوره نیز آزمون برگزار شد و این آزمون در برخی از مدرسه‌های تخصصی به‌صورت تستی و در برخی نیز به‌صورت تشریحی بود.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان شاخص پذیرش ثبت‌نام‌کنندگان در دومین دوره دارالعلم را طلبه سطح ۴، عضو نخبگانی و یا استاد حوزه، دارابودن پرونده استادی و... دانست و ابراز کرد: به‌منظور مستندسازی محتوای دوره تلاش داریم تا کل محتوای دومین مدرسه تابستانه در قالب ۵ جلد مطابق با ۵ مدرسه تهیه و انتشار پیدا کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی ادامه داد: همچنین با چند مجله علمی‌پژوهشی نیز رایزنی‌هایی صورت‌گرفته تا یک شماره را به مقالات متخذ از این دوره اختصاص بدهند که اگر قابلیت داشته باشند در قالب ویژه‌نامه به چاپ برسند و دانشگاه علوم اسلامی رضوی، جامعه المصطفی العالمیه، مدرسه نواب و دفتر تبلیغات از جمله این مجموعه‌ها هستند.

وی با اشاره به برگزاری ۱۶۰ جلسه درسی در طول مدت برگزاری دومین مدرسه تابستانه دارالعلم، عنوان کرد: هر یک از مدیران مدارس تلاش نمودند تا برنامه‌ها پررنگ برگزار شده و خروجی‌های بهتری نیز داشته باشد.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان با اشاره به حضور و تعامل مؤثر اساتید حوزه‌های علمیه قم و خراسان در این دوره از مدرسه تابستانه، ابراز کرد: همچنین در عرصه‌های گوناگون ارزیابی از شرکت‌کنندگان صورت گرفت و در ارزیابی‌ها نیز موضوعاتی از قبیل «تناسب محتوا با سرفصل‌های ارائه شده»، «تناسب با سطح فراگیران»، «نوآوری کلاس و مباحث درسی»، «ترغیب مخاطبان به تحقیق»، «تأثیر محتوای درس در ایده‌پردازی و افزایش دانش، نگرش‌ها و مهارت‌ها»، «تناسب زمان اختصاص‌داده‌شده با موضوع درسی»، «انسجام و نظم منطقی»، «تفهیم و انتقال آسان مطالب منطبق بر جذابیت بیان»، «جلب مشارکت دانش‌پژوهان»، «پاسخگویی به سؤالات» و «مدیریت زمان» مورد سنجش قرار گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی با اشاره به اجرای برنامه‌های جانبی در حاشیه دومین مدرسه تابستانه دارالعلم از جمله اجرای فعالیت‌های علمی‌پژوهشی خاطرنشان کرد: در بخش ویژه دارالعلم تدبیری اندیشیده شده تا آنانی که کتاب، مقالات علمی‌پژوهشی و.... داشتند در سامانه فراخوان آثار پژوهشی اثر خود را بارگذاری نموده و ارزیابی شوند.

وی با اشاره به انجام مستندسازی‌های دقیق از دومین دوره دارالعلم عنوان کرد: تلاش خواهیم نمود تا از این دوره آسیب‌شناسی صورت بگیرد و بر مبنای تجربه‌نگاری بتوانیم فعالیت کنیم و بتوان نتایج این آسیب‌شناسی را در راستای برگزاری شایسته دارالعلم در سال‌های آتی به کاربست و در این راستا از همه کسانی که همت جدی داشتند قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha